Rigtig god start på 2018 - og nu har vi brug for jer i slutspurten!

Læs om første halvår, der gik forrygende - og andet halvår, der er startet lidt sløjt. Om at medarbejderne og bestyrelsen er trukket i arbejdstøjet, men også rigtig gerne vil have, at I, kære medlemmer, i videst muligt omfang gør jeres daglige indkøb i Byens Egen Butik.

henrik uddeler.jpg

10 % over budget i de første syv måneder

Regnskabet for Byens Egen Butik viste efter juli måned en omsætning på 8,5 mio. kr., hvilket er 10% mere end budgetteret. Det økonomiske resultat blev et overskud på 0,2 mio. kr., hvilket er bedre end budget og tilfredsstillende.

Helligdagslukket i Ry og andre omegnsbyer hjælper ekstra godt

Udover en flot lokal opbakning kan vi glæde os over nogle fantastiske helligdage i foråret, hvor butikkerne i bl.a. Ry holdt lukket. Disse helligdage har der flere gange været salgsrekord i Byens Egen Butik.

Halvtomme hylder – vi arbejder på at undgå dem

Desværre har butikken også i dagene efter disse rekorddage manglet varer. Det er naturligvis ikke godt, og personalet arbejder på at blive bedre til at håndtere disse spidsbelastninger.

Desværre har vores hovedleverandør af varer, Coop, i en lang periode haft mange problemer med at levere de aftalte varer. Det er dybt utilfredsstillende for både kunder og butikkens personale, og vi beklager dybt! Coop arbejder ihærdigt med at løse problemerne, hvilket vi ser frem til resultaterne af.

Halvslap start på efteråret

De seneste 4 uger har salget været 5-10% under budget, så sammenlignet med de sædvanlige +10% er der tale om en tilbagegang på 15-20%.

Heldigvis er kundestrømmen stort set intakt, så det er det gennemsnitlige indkøb, som det kniber med. Vi forstår ikke helt, hvorfor at kurven pludseligt er knækket nedad.

Nye tiltag i støbeskeen - på både kort og lang sigt

Personalet arbejder på en række gode tiltag for at forbedre salget, men det er naturligvis i den sidste ende op til os medlemmer og kunder, om dette skal ske i praksis.

Senere på måneden starter vi arbejdet med at lave planer for de kommende 3-5 år. Vi drømmer om at kunne lave en endnu bedre butik til glæde og gavn for os, der bor i Gl. Rye.

Med den voksende omsætning er der efterhånden ved at opstå flaskehalse mht. fryse- og kølekapacitet – og samtidig har vi nogle gamle køleanlæg, der trænger til udskiftning, så vi kan arbejde miljømæssigt forsvarligt.

Vi kunne også godt tænke os lidt flere kvadratmeter, så sortimentet kan udvides, og endnu flere kan ”handle færdigt” lokalt fremfor at skulle bruge tid og benzin på at køre andre steder hen.

Allerede i løbet af de kommende måneder regner vi med at kunne præsentere nogle nye og konkrete tiltag, som vil gøre Byens Egen Butik endnu mere attraktiv.

Ønskesedlen til forbedringer af Byens Egen Butik er allerede ret lang, så vi kommer til at skulle prioritere i ønskerne. Og i den sammenhæng bliver vores begrænsede finansielle muskler naturligvis en udfordring.

Skal vi købe mere i Byens Egen Butik?

Fra bestyrelsens side kan vi naturligvis kun opfordre til, at vi alle i videst muligt omfang gør vores daglige indkøb i Byens Egen Butik. På den måde bidrager alle til, at vi sammen kan fortsætte den positive udvikling.

Bevares, du kan ikke finde det samme sortiment som i Kvickly og Bilka, men mange gange kan man faktisk finde de fleste varer, man har brug for lokalt. Og hvis du mangler noget, så spørg personalet, om det kan skaffes.

Et indkøb i Byens Egen Butik kan i modsætning til de store butikker gennemføres hurtigt og effektivt uden at skulle igennem lange gange og køer ved kasseapparaterne.

Et par gode tips til en god handel til jul

Og snart nærmer julen sig! Hvis du skal købe personalegaver på din arbejdsplads eller forening, må du gerne høre, om Byens Egen Butik ikke kan lave den fineste gavekurv eller vingave til jer.

Og hvis du finder nogle spændende Coop-møbler eller lignende på Coop.dk til nogle tusind kr. kan det nogle gange godt svare sig at spørge Henrik, om han kan skaffe varerne hjem billigere. Bare et lille tip!

Tilbagebetaling af Gl. Rye lånet starter

”Gl. Rye lånet” på 1,1 mio. kr. blev etableret i 2016 og anvendt til den modernisering og udvidelse, som blev gennemført i 2017.

De knap 150 långivere kan nu se frem til, at vi begynder at afdrage på lånet i slutningen af 2018. Mere information vil følge inden da - bl.a. skal vi sikre os, om der er ændringer i kontonumre mv.

Med venlig hilsen
Bestyrelsen og personalet i Byens Egen Butik

:

Generalforsamling 2024: Hent dagsorden og regnskab

Der afholdes generalforsamling i Gl. Rye Brugsforening den 23. april kl. 19.00 i biblioteket på Gl. Rye Skole.

:

Beretning Brugsforeningen i Gl. Rye Generalforsamling 2023

Jan, Gl. Rye, FB (1).png

:

Hils på Jan

Du har måske allerede hilst på ham i butikken - men nu er han faktisk kommet for at blive.

Indvielse af torvet 2021.jpg

:

Vi er ikke lukket - tværtimod! 😊

I forbindelse med med, at vi i foråret gik sammen med Brugsforeningen TRYG om at drive Byens Egen Butik, fik vi ny administrativ identitet i Coops system. Det betød, at Coop – helt automatisk og desværre uden at vi selv vidste det, har sendt et brev ud til alle medlemmer af Byens Egen Butik, at “din tilhørsbutik er lukket”.

Borgermøde om partnerskab, marts 2022.jpg

:

Stor deltagelse ved borgermøde

Onsdag aften var næsten 50 Gl. Rye-borgere samlet til informationsmøde forud for generalforsamlingen i Gl. Rye Brugsforening 6/4.

Victor Valdorff.jpg

:

Byens Egen Butik ansætter souschef

Med ansættelse af Victor Valdorff som souschef pr. 1. januar har Dagli’Brugsen i Gl. Rye taget et stort skridt fremad for at være klar til fremtidens hårde konkurrence og for at imødekomme forbrugernes ønsker om en inspirerende og dynamisk butik. 

Flere nyheder »